zondag 19 oktober 2014

Spirituele beurs 'Sterrenlicht' en boekpresentatie

Bericht: Let op nieuwe datum:
Boekpresentatie Boekhandel Cursief
Zondag 9 november 2014 om 14 uur.
Kruisstraat 4, Gorinchem
Deze middag is ook de Culturele Route Gorinchem Klik op nr 6 voor de boekhandel

In de winkel Sterrenlicht in Gorinchem was gisteren, zaterdag 18 oktober, een spirituele beurs. Ik stond daar om mijn boeken te promoten en te verkopen. Een bijzondere dag voor me. Meerdere therapeuten presenteerden zich. Er was een levendige belangstelling en het was een drukte van jewelste voor me.

Er waren veel bezoekers, maar ik was me ook bewust van de grote aanwezigheid vanuit de andere dimensie. Eigenlijk was het te heftig voor me om zo een hele dag in deze energie met meerdere therapeuten te zijn. Het is weer een les voor me om eerst mijn eigen grenzen te bewaken.

Ik heb veel boeken verkocht, mooie mensen ontmoet en prachtige gesprekken gehad. Dat voelde als een mooi cadeau. Veel mensen vinden het een hectische tijd en lastig om bij zichzelf te blijven. Meerdere mensen gaven aan eerst om zich heen te kijken naar wat een ander ervan vind voor ze een beslissing maken. Bang om zelf een foute keuze te maken. Ook ik heb soms nog deze neiging. Angst houdt ons dan weg van onszelf.

Terwijl we nu 'juist in deze tijd' de mogelijkheid hebben om onze eigen Ik te ontwikkelen. Daar is moed en vertrouwen vanuit onszelf voor nodig; vanuit onvoorwaardelijke eigenliefde. Luister naar wat onze ziel te zeggen heeft. Luister vanuit de stilte. Je kunt de stilte in de natuur vinden of tijdens meditatie of mooie muziek, zoek en kijk wat bij jou past. Neem dan een beslissing vanuit jezelf. Het is net als lopen leren, af en toe val je, om dan weer op te staan en verder te gaan. Totdat je geheel je eigen weg kunt gaan.

De weg is het doel niet het eindpunt.
Iedere avond voor het slapen gaan overweeg je liefdevol je dag. Aanschouw je gedachten, je handelen en trek je lering eruit, door alle emoties heen. Het is zoals het is. Bedank jezelf liefdevol voor de moed die je had om naar jezelf te kijken, ook al is het maar een klein stukje. Wees dankbaar voor de lessen die je mocht leren.

De nieuwe dag heeft nieuwe kansen. Leg je aandacht in je lessen van de vorige dag en benut de nieuwe kansen. Jij bent uniek en mag er zijn in volle glorie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten