zondag 12 oktober 2014

Euforie & Hobbels

Het leven kent meerdere kanten.

Euforie
Door mijn boek uit te geven, ben ik voor mezelf gaan staan. Ik voel me nu zo dankbaar en blij, soms heb ik een wonderlijk gevoel als een prachtige euforie. Ik voel me gedragen door de engelenwereld, door Christus zelf, wat een zegen. Als ik mensen ontmoet lijkt het toeval uitgesloten. Het bijzondere tintje om gebeurtenissen doet me beseffen dat dit dus synchroniciteit is. Ik begin los te komen van mijn zwaarmoedige Calvinistische denken.

Stap in het leven.
Jouw ziel mag er zijn.

Hobbels
Door mijn boek zelf uit te geven, loop ik nu tegen 'dingen' aan die me nog niet helder zijn. Ik heb een WAO uitkering vanwege mijn chronische ziekte. Inkomsten dienen opgegeven bij het UWV en de belasting, maar ik heb ook uitgaven. De Kamer van Koophandel stelt dat het uitgeven van mijn boek in een hobbysfeer gebeurt. Bij de verkoop van het eerste boek vroeg de koper om een betaalbewijs voor de belasting. Hoe pak ik deze hobbels nu aan? Dit stuk helder krijgen en regelen kost me wel energie dat ik eigenlijk niet over heb.

De euforie en hobbels brengen me bij het leven van alledag. Mijn ziel is verheugd met deze lessen en dit Zijn op aarde. Mijn emoties houden zich gedeisd. De liefde overwint vandaag en maakt het leven mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten