dinsdag 2 december 2014

Dankbaarheidsoefening


Sinds kort beweeg ik me op facebook, ik vind het (nog) een lastig medium. Je kunt een like geven (dat is een duim) en dan ben je er vanaf...

In een groep heb ik 30 dagen lang mee gedaan aan een dankbaarheidsoefening. Dit was voor mij een mooie leerzame weg. Een weg van bewust DANKBAAR zijn. Het richt me weer eens op het volgende; dat Ikzelf verantwoordelijk ben hoe ik op dingen reageer. Ik weet dat ik kan kiezen het goede van de wereld te zien in plaats van alles wat er misgaat.

De decembermaand brengt me de kerstgedachte van Vrede. Een oproep om onszelf en de wereld in balans te brengen. Vrede vraagt een moedige krachtige manier van denken en een zuiver geweten. Hoe dan ook, ik blijf trouw aan de innerlijke manier van dankbaarheid en vrede. Mocht ik vinden dat iemand zich misdraagt (mijn oordeel) dan zal ik deze met dezelfde lichtenergie omgeven als iemand die mij liefde schenkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten